Довідкова інформація
Властивості і характеристики коліс і роликів для візків Кастор
Колесо
Круглий предмет, здатний обертатися безпосередньо на осі або за допомогою підшипника, зовнішньою частиною стикаючись з поверхнею.
Колеса для візків виготовляються з різних матеріалів: поліаміду, металу, поліуретану, поліпропілену, гуми. Верхній шар колеса (ошиновка), що контактує з поверхнею підлоги, виготовляється, як правило, з гуми або поліуретану.
Колеса для візків можуть бути монолітними, в цьому випадку колесо і ошиновка виготовляються з одного матеріалу.
Ролик
- Колесо з кронштейном. Пристосування, що складається з кронштейна, одного або більше коліс, осі, і якщо потрібно, додаткових аксесуарів. Ролик може бути поворотним і неповоротним.
Поворотні ролики обертаються навколо своєї осі, підвищуючи тим самим маневреність візка. Вони також можуть бути оснащені гальмівними системами.
Одинарні гальма блокують обертальний рух колеса. Подвійне гальмо блокує обертальний рух колеса і поворотний рух кронштейна.
Неповоротні ролики жорстко фіксовані і не можуть обертатися навколо своєї осі, що забезпечує стабільний напрямок руху візка.
- Подвилочный ролик. Ролик для гідравлічних візків і іншої вантажопідйомної техніки.
Підшипник
Найважливішою деталлю колеса є підшипники, надають величезний вплив на ходові якості і легкість експлуатації візки. У колесах для візків використовуються підшипники ковзання, роликові підшипники і кулькові підшипники.
Підшипники ковзання
Найпростіший варіант, допустимий при рідкому використанні і низьких швидкостях. Підшипник ковзання в більшості випадків виконаний з того ж матеріалу, що і маточина колеса. Тобто обертання колеса відбувається на втулці з металу або полімеру. По суті підшипником ковзання є втулка, на якій і обертається колесо. Підшипник ковзання не розрахований на експлуатацію з високою швидкістю і при високому терті. Підшипники ковзання мають найвищі показники тертя при початку руху, але при цьому прості і невибагливі, хоча і потребують періодичного змащення.
Роликові підшипники
Роликовий підшипник є поширеним варіантом для установки в колеса. Роликові підшипники компактні, довговічні, практично не вимагають догляду, найчастіше використовуються в транспортних візках. Роликовий підшипник являє собою пластиковий або металевий сепаратор, наповнений циліндричними голками. При обертанні колеса ролики крутяться, забезпечуючи легке обертання колеса.
Колеса з роликовими підшипниками є підшипниками кочення і розраховані на тривалу роботу. Можуть бути виконані з нержавіючої сталі. У процесі експлуатації можуть потребувати змащування спеціальними мастилами.
Кулькові підшипники
Дані підшипники мають високу вантажопідйомність, низьке значення опору коченню і високу надійність в цілому. Кулькові підшипники відповідають самим суворим вимогам щодо ходових якостей, їх використання оптимально при інтенсивній експлуатації візків і високому навантаженні на колесо. В колесо можуть бути запресовані два підшипники або встановлено в процесі лиття колеса один центральний кульковий підшипник. В нормальних умовах кулькові підшипники не потребують обслуговування весь термін служби.
Опір коченню
Сила, необхідна для збереження постійної швидкості. Сила обернено пропорційна діаметру колеса і залежить від типу підшипника. Вона також залежить від властивостей поверхні. Звичайний опір коченню співвідноситься з абсолютно рівною твердою поверхнею.
Вантажопідйомність
За європейськими стандартами при установці 4-х коліс на виріб навантаження розраховується на три колеса, так як на нерівній поверхні, при наявності порогів або вибоїн ролики ненадовго втрачають зчеплення з підлогою. Навантаження гарантовано припадає всього на три колеса з чотирьох. Отже, для визначення необхідної вантажопідйомності одного колеса необхідно розділити максимальне навантаження на три.
Швидкість
Всі колеса і ролики, представлені в даному каталозі, призначені для ручного переміщення зі швидкістю 4 км/год. Але в деяких випадках допускається пересування коліс на кулькових підшипниках зі швидкістю більше 4 км/год при значній втраті вантажопідйомності колеса.
Умови застосування гальмівних систем
Колеса в кронштейнах можуть комплектуватися гальмівними системами. Всі гальмівні системи застосовуються для використання в стаціонарних умовах. Ніколи не використовуйте гальмівні системи для зниження швидкості під час нормальної роботи і ніколи не використовуйте їх при куті нахилу більше 3%. Ці умови відносяться для всього устаткування, де встановлено мінімум 2 кронштейна з гальмівними системами.